Jumaat, 16 September 2011

Pantai Remis, Kuala Selangor

SALAM MERDEKA MALAYSIA KE 54
&
SALAM 1 MALAYSIA

Jumaat, 16 September 2011

9:20pg  Pantai Remis Kuala Selangor.



 Dlm pukul 9.00pg aku bertolak dr rumah. Plan nak g rumah Acik borak2 sampai petang. Sambil menikmati makan tengahari kat umah Acikla mana lg? Coz Acik masak sedap.

Tp sebbkan pg sangat tersmpai maka aku pun cakap kat mak..ape kate kite direct g pantai dulu. Lepak2 tepi pantai pagi memang lenggang pastu br g umah Acik. Mak kate OK.
So pagi memng lenganglah. Banyak peniaga pun takde lagi. Cuaca pun redup je nyaman. Smbil aku ngan mak lepak tepi batu, budak-budak 2org tu dah teruja dah dgn pantai.
Kakak,, Piqa & Hisham (cucu peniaga brgn kraf di Pantai Remis)berkawan bagai penah kenal sebelum ni..

Angin yg sepoi udara yg nyaman sedikit hanyir-hanyir ikan juga dengan bunyi ombak menghempas pesisir batu pantai…Perghhh baru aku tau nikmat hidup tepi pantai yg mak slalu cerita tu.
Honestly b4 this, aku bkn suke sgt g pantai, coz pasir melekat di kaki buat aku rimas. Lepas tu paling teruk sure aku akan tetibe gelap & sebulan kene tepek Fair & Lovely baru la my skin 
tone akan back to normal.
suasana damai Pantai Remis Kuala Selangor

Tp hari ni pagi…aku rase lain. Aku
 rase suasana pagi di tepi pantai lebih best dr suasana senja melihat matahari terbenam ditepi pantai. (aku penah paksa tunang aku dulu..waktu tu dia masih bergelar kekasih..utk tunggu matahri terbenam di tepi pantai. Aku meyakinkan dia yang benda tu menarik..pasal aku byk dgr org kate mcm2. Walupn dia tak suke dia duduk gak tepi aku dgn bosannya. Katanye Setan tengah banyak berkeliaran.)

Jenuh aku duduk tepi pantai..ade beratus lg org duduk tepi pantai dgn family & partner memasing tgk matahri terbenam smbil bermain wau. Lame2 matahari pun terbenam? Ape yg bestnye? Aku pura2 je cakap best padahal aku tak de feel ape2 pon time2. Tp takkan nak cakap kat pakwe mcm2 plak time tu…sure kene sekeh punye.

Pasni aku nak ajak dia dtg waktu pg pulak. Suasana dia sgt berbeza. Coz mak aku dah kate, next time kita datang waktu2 mcm td. Syok!!!

~~Terima Kasih Allah kerana menjadikan Alam ini terlalu sempurna untuk manusia yang sering kali melupakanMu andai tidak tibanya kesusahan & bala~~
Ampuni Aku YA Allah.
p/s: 1 yg tak berubah..tiap kali aku duduk tepi pantai..ia membuatkan aku ingat Allah lebih dr selalu. Betapa Agungnya Allah mentadbir alam..betapa Luasnya laut…Maha Suci Allah Yang Menciptakan sekelian Alam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan