Khamis, 25 Ogos 2011

Kisah Kakak & Adik : Kisah 2 Nurin


Nurin Afiqah (7) & Nurin Syahirah (8)

2 orang budak ni tinggal ngan aku kat kampong. Mak aku yg bela. Pasal ucu aku & paksu aku keje, gaji pun kecik, nak anta day care mahal. & sekolah pun jauh dr rumah.
Dpt sekolah kat Bukit Jalil, rumah kat Bukit Serdang. So sbb takutkan mcm2 kalau bebudak kecik ni naik bas sekolah. Maka diantar laa ke umah aku kat kg. Sekolah pon dekat ngan umah Jalan kaki jerk..lg 5min loceng bunyi br bertolak dr umah pon tak pe. So bebudak kecik ni laa jd teman mak aku sejak Are-Bush (my best kucing) meninggal dunia.

Diorang ni kejenye asik bergaduh jer! Serius aku naik hantu dgn diorang. Ade je nak digaduhkan. Orang tu tak boleh tercuit orang tu tak boleh bergurau! Hai memacm kerenah bebudak2 ni. Pening kalu memikirkan diorang ni.

Sampai mak aku pon dah pandai terkene darah tinggi mengurus budak bertuah ni..hehe pandai pulak menuduh mungkin jg pasal factor usia…Tp Syukur Alhamdulillah lepas 2x check doctor kata dah turun smula ke paras normal. Berkat jagaan pemakanan doa kepada Allah juga mungkin posal minuman kesihatan yg pak usu belikan.

Balik pd citer budak bertuah ni..Tp dlm nakal2 diorang ni..baik juge.  Bile aku sibuk keje, balik tgk mak dah terbaring lemah. Pasalnya Pitam. Mak aku pitam diorang dgn baik hati seorang mengurut sorang picit kepala letakkan air minum kat sebelah siap tampal cool fever lg. Tahu dia menjaga mak sedara dia ni. Padahal patutnya mak aku yg kene jg diorang, Ni terbalik laa pulak

Terima Kasih kat korang sebab jge mak K.Uyul ye . Jgn Nakal2 K.uyul sayang korang. Sama gak mcm mak abah korang. Dia sayang sangat kat korang. 

Belajar rajin2. Supaya 20 thn lgi (waktu tu blog ni entahkan wujud entahkan tidak) K.uyul nak tgk korang plak Berjaya. Tak berbaloi kene marah slalu kalu tak berubah menjadi lebih baik.

With lots of love

Tiada ulasan:

Catat Ulasan